Het retaillandschap is de afgelopen jaren flink veranderd. We zien de functie van de fysieke winkel langzaam maar zeker verschuiven. Ongeacht of het food of non-food betreft, als ondernemer moet je veel meer inzetten op beleving, service en informatieverstrekking. Ditzelfde geldt voor de dienstverlening. Om een optimale klantervaring te creëren, vervagen ook de grenzen tussen de afzonderlijke branches. We zien steeds meer conceptstores met de focus op een specifieke levensstijl.
Persoonlijke identiteit
Om de juiste doelgroep aan te spreken, wil je je sterk profileren.
Iedere retailer wil dat alle productverpakkingen, presentatiematerialen en draagtassen zijn huisstijl (zijn persoonlijke identiteit) onderstrepen.
Ze moeten dezelfde kwaliteit, beleving en sfeer uitstralen. De zintuiglijke beleving speelt immers een steeds grotere rol.
Natuurlijk horen al deze producten tevens te voldoen aan de huidige wet- en regelgeving rondom voedselveiligheid en milieu. Het geen kwestie meer van simpelweg iets kiezen. Als winkelier moet je weloverwogen een keuze maken uit de verpakkingsoplossingen van verschillende materialen; van broodzak tot bonbonverpakking en van label tot draagtas.
Verantwoord consumeren
De consument wil duurzaam en maatschappelijk verantwoord consumeren.
In dit kader groeit de vraag naar lokale, ambachtelijke en fairtrade producten.
Zeker wat betreft verpakkingen worden we steeds kritischer.
We willen milieuvriendelijke verpakkingen die efficiënt zijn en tegelijkertijd zo min mogelijk materiaal verspillen.
Gelukkig is 90 procent van het verpakkingsassortiment ondertussen te vervangen door verantwoorde alternatieven, we adviseren graag.
€82,34
€59,90
€71,83
€44,17
€86,73
€50,89
€117,94
€88,17
€23,85
€47,40
€103,31
€2,35
€28,97
€28,27
€21,14
€10,94
€13,36
€81,97
€92,01
€81,24
€102,82
€93,89
€71,92